Lidköpingsföretaget Nordic Hangers är Nordens ledande leverantör av rörlig butiksexponering för modeindustrin. Nu väljer man att byta namn till Instore Agency.
Lidköpingsföretaget Nordic Hangers är Nordens ledande leverantör av rörlig butiksexponering för modeindustrin. Nu väljer man att byta namn till Instore Agency.
Nordic Hangers historia tar sin början redan 1958 då Sven Turesson startar sin fabrik för klädhängare i Gnosjö och Franz Karner ett par år senare anlägger sin fabrik i Lidköping. Idag är företaget partner med Mainetti, världens ledande hängarföretag men man erbjuder även ett komplett sortiment av påsar, presentförpackningar och butikstillbehör som skyltdockor, torsos, ställningar, korgar och stativ. På kundlistan finns varumärken som Acne, Oscar Jacobson, Odd Molly, KappAhl, Cubus och Haglöfs.
Nu väljer Nordic Hangers att byta namn till Instore Agency. Enligt företagets vd Petter Skantze finns det flera anledningar.
– Den enkla anledningen till namnbytet är att vi gör mycket mer än säljer galgar. Under de senaste åren har vi växt och idag erbjuder vi ett komplett sortiment av rörlig butiksexponering.
– Att det blev just Instore Agency var för att vi ville ha ett namn som speglar vår affärsidé. För utöver våra produkter och branschens bredaste kunskap erbjuder vi ett kreativt och nytänkande arbetssätt. Självklart kan man handla standardgalgar hos oss, men vi kan göra så mycket mer. Med oss får du en kreativ partner som kan komma med förslag och innovativa lösningar som lyfter hela din butik ytterligare. Vårt mål är att hjälpa våra kunder få en bättre butik helt enkelt.
Förutom ett nytt namn har Instore Agency även lanserat en ny hemsida och grafisk profil. Men trots de stora förändringarna är Petter Skantze säker på att kunderna kommer känna igen sig.
– Vi är samma folk som vi alltid har varit. Vårt huvudkontor och vår tillverkning ligger kvar i Lidköping och vi har kvar vårt showroom i Göteborg. Vi har samma värderingar; vi fortsätter satsa på kvalitet, miljö, design och innovation och våra kunder kommer få precis samma service som de är vana vid. Mycket är nytt, men mycket är också precis som det alltid har varit, avslutar Petter Skantze.